تبدیل GPS به UTM

چرا gps را به utm تبدیل کنیم؟

تبدیل gps به utm

مختصات محلی یا همان gps برای تعیین کردن آدرس های شهر، خیابان، کوچه و محلی که ملک در آن واقع شده است می باشد لذا این سیستم به صورت قراردادی موقعیت مکان مورد نظر را مشخص می کند.

به طور کلی می توان نتیجه گرفت که مبنای کار gps از ماهواره به عنوان مرجع برای پیدا کردن موقعیت هر نقطه در زمین بهره می برد که با سرعت و دقت بالا نقطه مورد نظر در زمین را مکان یابی می کند و موقعیت فرد را نشان می دهد.

کاربردهای gps در گزینه اول برای امور نقشه برداری و اندازه گیری متراژ است و دیگری جهت مشخص کردن منطقه و مکان دقیق ملک روی کره زمین می باشد و همچنین مختصات مکانی افراد مختلف در نقاط گوناگون را فراهم می کند.

اما امروزه با توجه  به روند صعودی تکنولوژی که مسیر مناسبی در جهت کاهش ضریب خطا طی می کند برای ارائه مختصات ملک از ابزارهای پیشرفته تر و دقیق تر استفاده می شود تا در آینده تردیدی در اندازه متراژ و حدود آن پیش نیاید و همچنین مالک با ارائه این اطلاعات بتواند سند ساختمان را ثبت کند.

UTM ضامن منحصر به فرد بودن ملک شما

تبدیل gps به utm

روش محاسبه دقیقی که مختصات ملک را روی کره زمین تعیین می کند سیستم utm است که با کاربرد ویژه خود، منحصر به فرد بودن ملک را به اثبات می رساند.

در تبدیل gps به utm باید از راههای جدیدی که برای این روش انتخاب شده اند استفاده کرد مانند، مدل های توابع گویا، که لازم است  برای انتقال این سیستم ها از مولفه ارتفاعی نقاط نیز بهره برد.

در خصوص مدل توابع گویا باید به کاربرد آن در موضوع تبدیل مختصات اشاره کرد این مدل یک شکل عمومی از معادلات همراستایی دقیق می باشد لذا در این روش نیز مانند سایر راهها احتمال خطا وجود دارد چرا که دشورای در تفسیر پارامترها و احتمال وابستگی بین ضرایب توابع از معایب آن به شمار می رود.

نقشه utm نقشه ای است که مقیاس آن به صورت جهانی انجام می گیرد لذا هنگامی که می خواهید مختصات یک نقطه را در این سیستم تعیین کنید نقطه مورد نظر در کل کره زمین با همین شاخص ارائه می شود.

تبدیل gps به utm

در ادامه این مطلب باید خاطر نشان کرد که اگر در جریانات نقشه برداری از ملک، نقشه به دست آمده به صورت utm نباشد برای قرار دادن آن نقشه به این مجموعه باید ابتدا حداقل سه نقطه را مشخص کرد و با انتقال آن، نقشه را در مختصات utm اجرا کرد و نقاط را جداگانه وارد نقشه جدید کنید.

در ادامه باید نقاطی از نقشه را تعیین نمود و سپس با پیاده سازی آیتم ها، روابط فواصل روی سطح زمین به مختصات تبدیل می شود.

در کلام آخر این مقاله باید به تاثیر گذاری مجموعه مختصات در امروزه اشاره کرد، در جامعه کنونی سیستم های مختصات یکی از اصلی ترین مباحث حوزه مهندسی ژئوماتیک تلقی می گردد که دستاوردهای بسیاری در زمینه های مختلف داشته است مانند تعیین مساحت های املاک به صورت دقیق و منظم که طبق نقشه های مختصاتی ارائه می شوند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مطالب پیشنهادی

املاک خالصه
ادمین

املاک خالصه

املاک خالصه چه هستند؟ خالصه جات عبارت هستند از دهات و مراتع و بخصوص از زمان سلطنت«نادرشاه» به بعد، به دولت تعلق گرفته و به وسیله مامورین دولتی، اداره و توسط دولت، به رعایا و زارعین اجاره داده می شدند تا در آن کشت و زرع نمایند و عایداتی به دولت بپردازند. قانونی در سال

Read More »
روش تشخیص متثنیات از اراضی ملی
ادمین

روش تشخیص مستثنیات از اراضی ملی

روش تشخیص مستثنیات از اراضی ملی هر زمینی تا زمانی که شکل طبیعی داشته و هیچ گونه دخالت فیزیکی توسط انسان در آن صورت نگرفته باشد زمین غیر احیا شده است که در این صورت یا ملی یا مرتع است یا موات است و به محض اینکه اقدامی از سوی انسان به منظوری بهره برداری

Read More »
مرجع تشخصی اراضی ملی و صدور سند
ادمین

مرجع تشخیص اراضی ملی و صدور سند

مرجع تشخیص اراضی ملی و نحوه صدور سند مالکیت آن  تعریف منابع ملی: به معنی اخص به شرح ماده یک قانون ملی شدن جنگل های کشور مصوب 1341 عرضه و اعیانی کلیه جنگل ها و مراتع و پیشه های طبیعی و اراضی جنگلی کشور جز اموال عمومی محسوب و متعلق به دولت است و لو

Read More »
اسکرول به بالا
×

با سلام

به کارشناسی رسمی خوش آمدید. چطور میتوانیم کمکتان کنیم؟

× درخواست کارشناسی از واتس اپ
درخواست کارشناس آنلاین