قیمت گذاری ملک

قیمت گذاری ملک، سنگ محک مسکن در دستان کارشناس

قیمت گذاری ملک

قیمت گذاری ملک بحث گسترده ای می باشد و به دسته های مختلف تقسیم می شود لذا کارشناسی قیمت هر کدام از ملک ها نیز به طبع متفاوت است به این گونه که کارشناسی ملک مسکونی با ملک تجاری و ملک اداری گوناگون می باشد و از این حیث ابعاد ارزیابی و قیمت گذاری آن نیز فرق دارد.

با توجه به شرایط کنونی و وضعیت ‌آگاه شدن مردم جامعه در همه زمینه ها بخصوص در حیطه خرید و فروش املاک، که با ‌مراجعه به کارشناسان این حرفه انجام می گیرد، لازم می دانیم توضیحاتی در مورد کارشناسی قیمت ملک شرح دهیم.

با توجه به شرایط شرح داده شده این سوال مطرح می‌شود که آیا این روش قیمت گذاری برای ملک درست می ‌باشد؟

‌اگر این روال برای قیمت وفروش بهتر ملک، مناسب ‌و کافی نیست چه راهکارهایی برای انجام این کار در این زمینه وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال ها، باید به روش‌های جدید برآورد قیمت این حوزه اشاره کرد، در همه امور پیشرفت علم ‌آگاهی مثمر ثمر واقع شده، لذا در زمینه نحوه قیمت گذاری املاک نیز این امر دخیل بوده است که کارشناسی منسجم و صحیح ساختمان، بهترین راهکار برای رسیدن به ارزش واقعی ملک می‌باشد .

با کارشناس ملکتان را قیمت گذاری کنید

در مقوله قیمت گذاری ملک، لازم به ذکر است که برای محاسبه دقیق آن دو گزینه مورد نیاز مانند تخصص و تجربه ضروری است، چراکه این تجارب ماحصل سال ها ارزیابی املاک در پروژه های مختلف می باشد. لذا با استفاده از این آیتم ها می توان به بررسی جز به حز ساختمان پرداخت و به نرخ واقعی آن دست پیدا کرد.

بنابراین حضور کارشناسان در امر قیمت گذاری ملک بهترین هادیان در این امر به شمار می روند که مذافع منافع مالی مالک هستند و نظراتشان موجب اطمینان خاطر خریداران می شوند.

در این شرایط مالک با مشاوره گرفتن از کارشناسان ارزیابی و قیمت گذاری ملک، می‌تواند به ارزش واقعی ساختمان خود آگاه شود و با قیمت تعیین شده از نظر کارشناس، به فروش برساند و یا در سایر امور مد نظراستفاده کند.

 پارامترهای کارشناس قیمت گذار که در این زمینه بکار می‌ گیرد:

  • سند ساختمان
  • عرصه ملک
  • محله ساخت بنا
  • چشم انداز، ساخت بنا و شکل زمین

کارشناسی ملک

  • سند، چالش اول کارشناسی ملک

 اولین قدم که در روال  قیمت ملک بررسی می‌شود سند مالکیت است. در این مورد اگر ملک از قبیل (مسکونی، تجاری و…) دارای سند باشد در تعیین افزایش قیمت ارزیابی آن حائز اهمیت می باشد.

  • متراژ بیشتر مساوی قیمت بالاتر

در مرحله دوم، عرصه یا همان متراژ ساختمان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. 

مساحت ملک هر چقدر بیشتر باشد در ازدیاد قیمت بنا تاثیر گذار می‌باشد و در تکمیل این موضوع باید به محله ای که ملک در آن ساخته شده، پرداخت و خاطرنشان کرد این مورد یکی موضوعات ارزیابی قیمت گذاری ملک است که کارشناس به بررسی آن می پردازد.

  • محل قرارگرفتن ملک

در رابطه با منطقه قرار گرفتن ساختمان، موضوع وجود داشتن گسل، جنس خاک که زمین ملک در آن قرار دارد و بنا شده است، همچنین مکان ساختمان که از خدمات شهری (ایستگاههای رفت و آمد و…) فاصله دارد و یا خیر، در نظر کارشناس می تواند برای برآورد قیمت متفاوت باشد.

در نحوه قیمت گذاری ملک، کارشناس با توجه به مواردی که اشاره شد در بحث چشم انداز ساختمان به خصوص برای آپارتمان با در نظر گرفتن آیتم‌های لازم مثل منظره خوب در طبقات بالاتر نسبت به طبقات پایین، قیمت مختلفی را ارائه می‌دهد.

در این مبحث سازه های بکار گرفته شده، جنس و روش بکار گیری آنها در ساخت بنا مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد از این حیث در نرخ گذاری مصالح بتنی با فلزی و یا ترکیب هر دو متفاوت می باشد.

  • هنر معماری، میراث نیاکانمان

در مورد پرداخت به زیباسازی معماری نمای ساختمان چه در خارج چه در داخل آن، در بالا رفتن بهای ملک تاثیرگذار می باشد و در روال کارشناسی قیمت (طراحی دیوار، لوازم با کیفیت مورد نیاز داخلی ملک  اعم از شیرآلات سرویس ها و…) امتیاز مثبتی را به همراه دارد.

ساختمان‌هایی که  نورپذیریی کمتری دارند و در نتیجه تاریک میباشند به طوری که در طول روز باید با روشن کردن لامپ تاریکی را جبران کرد، از ارزش کمتری نسبت به ملک هایی که از نورگیری بیشتری دارا هستند، برخوردار می شوند.

 اگر شکل زمین ساختمان، نا قواره و نا مناسب باشد قیمت آن نیز در این گزینه کمترمی شود ‌پس از ارزیابی فرم زمین، کارشناس بر، ملک را مورد بررسی قرار می‌دهد، به طبع بناهایی با چند بر در امر قیمت گذاری ارزشمند محسوب می گردند.

 بها کارشناسی ملک

قیمت گذاری املاک

قیمت کارشناسی ملک در موضوعات مختلف،گوناگون است و نمی توان گفت قیمت ثابت وپایداری دارد بلکه به ارزیابی ملک جهت آگاه شدن از دارایی، برای ویزا یا مهاجرت ‌تحصیل و… با ارزیابی ‌تعیین ملک برای تقسیم بین شرکا ملک متفاوت است.

قیمت کارشناسی ملک در همه این موارد بر اساس پرداخت معاملات واقعی (قیمت عادله روز ) املاک صورت می‌گیرد. لذا پرداخت بهای کارشناسی ملک در قالب یک قراردارد بین مالک و کارشناس بسته می شود و مبلغ را طبق شرایط ملک و کارشناسی آن در نظر می گیرند.

***********************************************************************************************************************************

مجموعه خدمات ارائه شده توسط تیم کارشناسی رسمی، با سابقه بیش از یک دهه خدمات کارشناسی در این حوزه و انجام هزاران مورد پرونده ارزیابی، علاوه بر تسط کامل به خدمات مورد نیاز وکلا و موسسات مهاجرتی، به جهت در اختیار داشتن تیم تخصصی و شبکه سراسری کارشناسان، درخواستهای کارشناسی را در سریعترین زمان و با کیفیت استاندارد مورد قبول سازمان های مهاجرتی تهیه و در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مطالب پیشنهادی

املاک خالصه
ادمین

املاک خالصه

املاک خالصه چه هستند؟ خالصه جات عبارت هستند از دهات و مراتع و بخصوص از زمان سلطنت«نادرشاه» به بعد، به دولت تعلق گرفته و به وسیله مامورین دولتی، اداره و توسط دولت، به رعایا و زارعین اجاره داده می شدند تا در آن کشت و زرع نمایند و عایداتی به دولت بپردازند. قانونی در سال

Read More »
روش تشخیص متثنیات از اراضی ملی
ادمین

روش تشخیص مستثنیات از اراضی ملی

روش تشخیص مستثنیات از اراضی ملی هر زمینی تا زمانی که شکل طبیعی داشته و هیچ گونه دخالت فیزیکی توسط انسان در آن صورت نگرفته باشد زمین غیر احیا شده است که در این صورت یا ملی یا مرتع است یا موات است و به محض اینکه اقدامی از سوی انسان به منظوری بهره برداری

Read More »
مرجع تشخصی اراضی ملی و صدور سند
ادمین

مرجع تشخیص اراضی ملی و صدور سند

مرجع تشخیص اراضی ملی و نحوه صدور سند مالکیت آن  تعریف منابع ملی: به معنی اخص به شرح ماده یک قانون ملی شدن جنگل های کشور مصوب 1341 عرضه و اعیانی کلیه جنگل ها و مراتع و پیشه های طبیعی و اراضی جنگلی کشور جز اموال عمومی محسوب و متعلق به دولت است و لو

Read More »
اسکرول به بالا
×

با سلام

به کارشناسی رسمی خوش آمدید. چطور میتوانیم کمکتان کنیم؟

× درخواست کارشناسی از واتس اپ
درخواست کارشناس آنلاین