ارزیابی سخت افزار و نرم افزار

پادکست ارزیابی سخت افزار و نرم افزار را گوش دهید

برای ارتباط با کارشناسان ما کلیک کنید

ارزیابی نرم افزار و سخت افزارهای رایانه ای

بخش بسیار زیادی از فرآیند یک سازمان برای تبادل اطلاعات و داده ها در بستر شبکه های محلی و شهری صورت میگیرد و به دلیل اهمیت بسیار بالایی که دارد این فرآیند در قالب نرم افزارها و سخت افزارها طراحی و مدیریت می شود، برای ارزیابی نرم افزار و سخت افزار رایانه ای میبایست از مهندسان نرم افزار و سخت افزار بهره گرفت.

دسترسی و تحلیل اطلاعات شخصی و یا عمومی با وجود شبکه های رایانه ای بسیار آسان شده درصورتی که علم استفاده از این تکنولوژی نیز وجود داشته باشد. کارخانجات، شرکت ها، اداره ها، آموزشگاهها و مدیریت بیزینس های مدرن با نظارت بر عملکرد تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری و با طراحی دقیق و به روز کردن اطلاعات به بالاترین کیفیت و عملکرد خود رسیدند و با بالابردن توانایی های مهندسان می توان این کیفیت را نیز بالا برد.

نرم افزار چیست ؟

به مجموعه مفاهیم، ایده ها و نمادها که به شکل های گوناگون نیاز کاربر را در موضوعات مختلف برآورده می کند نرم افزار گفته میشود که قابل لمس نیز نمی باشد. امروزه برای رفع نیاز مخاطبان و سرعت عمل بخشیدن به فعالیت های گوناگون که بزرگترین آن تبادل اطلاعات میان کاربران کل کره زمین است از نرم افزارها استفاده میشود. این تکنولوژی که به مرور زمان بسیار پیشرفت کرده و کار همگان را نیز آسان تر کرده بسیار تخصصی است و نیاز به علم و دانش در این زمینه دارد. مهندسان نرم افزار با نوشتن برنامه های مختلف برای مخاطبان مختلف خود کمک قابل توجهی کرده اند، حالا در اینجا لغت سخت افزار مطرح میشود که وابسته به اجزای تشکیل دهنده رایانه و قطعات سخت افزاری است.

سخت افزار چیست ؟

سخت افزار به مجموعه اجزای تشکیل دهنده فیزیکی یک سیستم رایانه ای گفته میشود مانند، مانیتور، صفحه کلید، صفحه دیسک، حافظه ها مانند مادربورد و کارت های گرافیک، ماوس، دیسک سخت و همچنین تمامی قطعاتی که قابل لمس است و میتوان آن را مشاهده کرد. دستگاههای چاپگر نیز در این دسته قرار میگیرند. سخت افزارها معمولاً وظایف پشتیبانی رایانه ها را به عهده دارند، پس نتیجه میگیریم رایانه ها ترکیبی از سخت افزارها و نرم افزارها می باشند که سیستمی را تشکیل میدهند که امروزه بزرگترین کارایی در جهان را دارد.

تعمیرات این واحد بسیار تخصصی است که در دست مهندسان سخت افزاری و کامپیوتر است با توجه به تجربیات موجود بیشترین مشکلات این قسمت از نا آگاهی کاربران شکل گرفته و با داشتن دانش مورد نیاز قابل حل است.

ارزیابی سخت افزار و نرم افزار

ارزیابی نرم افزار و سخت افزار های رایانه ای

ارزیابی نرم افزار ها و سخت افزارها بحث بسیار تخصصی است که نیازمند تحلیل موضوعات زیر است:

  • شناخت و بررسی نوع نرم افزارها و سخت افزارها
  • تجزیه و تحلیل نرم افزارها
  • تجزیه و تحلیل سخت افزارها
  • کیفیت نوع اجزای طرح های کامپیوتری
  • عیب یابی سیستم های موجود
  • قیمت قطعات سخت افزاری
  • ارزش طراحی برنامه های نرم افزاری

علاوه بر این مهندسان ارزیابی نرم افزار و سخت افزار  رایانه ای با توجه به تجربیات و دانش خود با بررسی های تخصصی خود باید ارزشگذاری دقیقی در این زمینه ارائه داده و تحلیل درستی داشته باشد، مخاطبان در این زمینه می توانند با گرفتن مشاوره به نتیجه دلخواه خود برسند. معمولا این مخاطبان برای ارزیابی نرم افزار و سخت افزار رایانه ای نیازمند مدیریت بسیار دقیقی هستند که با سپردن به کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط قابل حل است.

در خصوص ارزیابی نرم افزارها، اگر ساده نگرانه به آن بپردازیم، قیمت یک نرم افزار را هزینه تولید آن محاسبه می کنیم، در حالی که امروزه نرم افزارهای رایانه ای بخش وسیعی از فعالیتها را با ساده ترین شکل و وجهی بانجام می رساند که این مهم علاوه بر صرفه های اقتصادی ناشی از تمرکز، موجب سودرسانی به کاربران خود شده و از طرفی موجب افزایش اعتبار و در نهایت موجب افزایش ارزش خود می شوند، بخش عمده ارزش در نرم افزارهای کامپیوتری ارزش دارایی نامشهود آن است، این مهم موضوعی کاملاً تخصصی است که تاکنون مرجع مشخصی برای ارزیابی داراییهای نامشهود در کشور نداریم، تنها مرجعی که قانوناً امکان تعیین قیمت و ارزش گذاری نرم افزارهای رایانه ای را هم در بخش دارایی مشهود و هم در بخش دارایی نامشهود دارند، کارشناس رسمی دادگستری رشته کامپیوتر هستند. کارشناس رسمی دادگستری رشته کامپیوتر ضمن بررسی زبان برنامه نویسی، زیرساختهای امنیتی نرم افزار، میزان کار انجام شده براساس ساعت/نفر/کارشناس، میزان مشتریان و کاربران و سایر عوامل به ارزش گذاری نرم افزار های کامیپوتری اقدام می نمایند،

در بخش سخت افزارهای رایانه ایی، موضوع هر چند از نظر ماهیت با ارزیابی نرم افزارهای رایانه ای متفاوت است ولی این بخش هم در نوع خود تخصصی و کاملاً پیچیده است، بخش عمده سخت افزارهای رایانه ای قبل از اتمام عمر مفید آنها، قابلیت و کاربری خود را از دست می دهند، لذا عمر مفید سخت افزارها در اکثر مواقع کمتر از 5 سال مستهلک می گردد، شناخت کامل از برندهای مختلف سخت افزارهای رایانه ای و مدلهای مختلف، به جهت نبود نمایندگیهای رسمی در ایران می تواند راهگشای خریداران این اقلام باشد، کارشناس رسمی دادگستری رشته کامپیوتر، با بررسی دقیق سخت افزارهای رایانه ای و مقایسه قیمتها و استعلام از سایتهای رسمی این شرکتها و براساس تبدیل نرخهای رسمی به ریال، قیمت هریک از اقلام را در بخشهای نو و آکبد و اقلام کارکرده و همچنین براساس سال ساخت برآورد و اعلام می نماید.

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مطالب پیشنهادی

املاک خالصه
ادمین

املاک خالصه

املاک خالصه چه هستند؟ خالصه جات عبارت هستند از دهات و مراتع و بخصوص از زمان سلطنت«نادرشاه» به بعد، به دولت تعلق گرفته و به وسیله مامورین دولتی، اداره و توسط دولت، به رعایا و زارعین اجاره داده می شدند تا در آن کشت و زرع نمایند و عایداتی به دولت بپردازند. قانونی در سال

Read More »
روش تشخیص متثنیات از اراضی ملی
ادمین

روش تشخیص مستثنیات از اراضی ملی

روش تشخیص مستثنیات از اراضی ملی هر زمینی تا زمانی که شکل طبیعی داشته و هیچ گونه دخالت فیزیکی توسط انسان در آن صورت نگرفته باشد زمین غیر احیا شده است که در این صورت یا ملی یا مرتع است یا موات است و به محض اینکه اقدامی از سوی انسان به منظوری بهره برداری

Read More »
مرجع تشخصی اراضی ملی و صدور سند
ادمین

مرجع تشخیص اراضی ملی و صدور سند

مرجع تشخیص اراضی ملی و نحوه صدور سند مالکیت آن  تعریف منابع ملی: به معنی اخص به شرح ماده یک قانون ملی شدن جنگل های کشور مصوب 1341 عرضه و اعیانی کلیه جنگل ها و مراتع و پیشه های طبیعی و اراضی جنگلی کشور جز اموال عمومی محسوب و متعلق به دولت است و لو

Read More »
اسکرول به بالا
×

با سلام

به کارشناسی رسمی خوش آمدید. چطور میتوانیم کمکتان کنیم؟

× درخواست کارشناسی از واتس اپ
درخواست کارشناس آنلاین