ارزیابی ماشین آلات

ماشین آلات صنعتی، جایگزینی برای انسان

ارزیابی ماشین آلات

در پژوهش ارزیابی ماشین آلات، این مبحث را با تعریف ماشین آلات صنعتی آغاز خواهیم کرد، با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، مراکز تولیدی صنعتی برای بالا رفتن راندمان کاری دستگاه های صنعتی را جایگزین نیروهای انسانی کرده اند.

 ماشین ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در راستای اهداف سیستم اتوماسیون، هر کدام از دستگاههای صنعتی  وظایف مخصوص به خود را در جهت پیشبرد روند تولید به عهده دارند که این عمل  بدون دخالت افراد متصدی، انجام می گیرد.

در بعضی از مشاغل که نیروی انسانی در فرآیند تولید محصولات نمی تواند مثمر ثمر باشد با استفاده از دستگاههای صنعتی و پیشرفته عملکرد موفقی به وجود می آورد.مانند تولیدات نفتی، که با روش اتوماسیون می تواند در کنترل و ارزیابی محصول حائز اهمیت باشد و دستاورد مفیدی فراهم سازد.

دستگاه صنعتی روشی ایمن برای سرعت تولید

در ادامه این پژوهش باید خاطر نشان کرد که برای کاهش ضریب خطا و بالا بردن دقت وسرعت عمل در انجام فعالیت های صنعتی و تولیدی باید از ماشین آلات به جای نیروهای انسانی بهره برد تا ایمنی کار تضمین شود و محصولات با برنامه ریزی و کنترل مناسب تولید شوند.

ماشین آلات دست دوم، گزینه برتر دستگاه فرسوده

ارزیابی ماشین آلات

هنگامی که یکی از دستگاههای تولید کارخانه یا مرکز صنعتی دچار اختلال و مشکل می شوند صاحبان صنعت و مراکز تولیدی باید با تعویض ماشین از غیر فعال شدن این خط  تولید جلوگیری کنند.

 بهترین راهی که پیشنهاد می شود استفاده از ماشین آلات صنعتی دست دوم است که ضمن صرفه جویی در هزینه، روش مطمنی در این زمینه می باشد.

روش واردات و ترخیص دستگاههای دست دوم با مراجعه به سازمان توسعه تجارت صورت می گیرد که پس از بررسی تقاضا و ارزیابی کارشناسان مجوزی برای واردارت این نوع از ماشین آلات اخذ می گردد.

هنر مهندسان طراح صنعتی

ارزیابی ماشین آلات

در علم مهندسی، مهندسان  می توانند با در نظر گرفتن پارامترهای علمی و محاساباتی، برای طراحی ساخت  ماشین آلات صنعتی اقدام کنند لذا با توجه به کمبود برخی از دستگاهها در بازار به طراحی ماشین آلات جدیدی با عملکرد بهتر و با کیفیت بیشتر در مبحث تولیدات صنعتی می پردازند.

چرا خرید ماشین آلات فقط با دلار امکان پذیر است؟ 

برای ارزیابی قیمت ماشین آلات باید تولید داخلی یا خارجی آن مد نظر قرار بگیرد لذا نرخ این دستگاهها براساس شرایط اقتصادی کشور و قیمت دلار تعیین می گردد که با توجه به افزایش قیمت دلار به هزینه ساخت دستگاههای صنعتی نیز افزوده می شود شایان ذکر است که بیشتر قطعات اصلی ماشین ها وارداتی می باشند و نرخ آنها با قیمت دلار محاسبه می شود.

ماشین آلات خارجی با صنعت و روشهای کشور تولید کننده ساخته شده است که به دلیل امکانات و تجهیزات تولیدی بروزتر می توانند واردات را به سایر کشورها انجام دهند.

 در کلام آخر این مقاله به  ساخت ماشین آلات داخلی با اشاره به صنعت مونتاژ پرداخت، می توان گفت قطعات مورد نیاز ساخت این دستگاهها از سایر کشورها خریداری می گردد و در ایران نصب می شود.

لذا برای تولید دستگاهها باید از این صنعت حمایت های بیشتری توسط  بانک و نهادهای ذیربط انجام شود تا کشور ایران نیز از این صنعت غنی گردد و پرچمدار تولید صنعت ماشین آلات باشد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مطالب پیشنهادی

املاک خالصه
ادمین

املاک خالصه

املاک خالصه چه هستند؟ خالصه جات عبارت هستند از دهات و مراتع و بخصوص از زمان سلطنت«نادرشاه» به بعد، به دولت تعلق گرفته و به وسیله مامورین دولتی، اداره و توسط دولت، به رعایا و زارعین اجاره داده می شدند تا در آن کشت و زرع نمایند و عایداتی به دولت بپردازند. قانونی در سال

Read More »
روش تشخیص متثنیات از اراضی ملی
ادمین

روش تشخیص مستثنیات از اراضی ملی

روش تشخیص مستثنیات از اراضی ملی هر زمینی تا زمانی که شکل طبیعی داشته و هیچ گونه دخالت فیزیکی توسط انسان در آن صورت نگرفته باشد زمین غیر احیا شده است که در این صورت یا ملی یا مرتع است یا موات است و به محض اینکه اقدامی از سوی انسان به منظوری بهره برداری

Read More »
مرجع تشخصی اراضی ملی و صدور سند
ادمین

مرجع تشخیص اراضی ملی و صدور سند

مرجع تشخیص اراضی ملی و نحوه صدور سند مالکیت آن  تعریف منابع ملی: به معنی اخص به شرح ماده یک قانون ملی شدن جنگل های کشور مصوب 1341 عرضه و اعیانی کلیه جنگل ها و مراتع و پیشه های طبیعی و اراضی جنگلی کشور جز اموال عمومی محسوب و متعلق به دولت است و لو

Read More »
اسکرول به بالا
×

با سلام

به کارشناسی رسمی خوش آمدید. چطور میتوانیم کمکتان کنیم؟

× درخواست کارشناسی از واتس اپ
درخواست کارشناس آنلاین