قیمت گذاری آپارتمان

از سیر تا پیاز قیمت آپارتمان

قیمت گذاری آپارتمان

 قیمت گذاری آپارتمان زیر مجموعه ارزیابی املاک با کاربری مسکونی می باشد که با رعایت پارامترهای مخصوص به این گروه مسکونی مورد کارشناسی قرار می گیرد.

با در نظر داشتن موضوع مقاله که قیمت گذاری آپارتمان است باید به نکات کارشناسی آن اشاره کرد که آپارتمان به تفکیک شامل یک واحد است که می تواند به صورت یک واحد در مجتمع نیز باشد.

گواهی پایان کار، کلید طلایی آپارتمان

مالک پس از ساخت آپارتمان باید با مراجعه به شهرداری منطقه ای که بنا در آنجا ساخته شده، پیگیری های لازم را در جهت گرفتن گواهی پایان کار ساختمان انجام دهد و جواز پایان کار را از اداره ثبت اسناد و املاک دریافت کند لذا اگر آپارتمان فاقد این گواهی باشد از لحاظ حقوقی اعتبارش ساقط  خواهد شد.

روایت کارشناسی آپارتمان

گاهی برای ارزیابی دارایی ها باید از کارشناسان کمک گرفت به این صورت که قیمت گذاری ملک آپارتمانی، زمین بنا و امکانات موجود همچون پارکینگ، انباری و در شرایط ویژه استخر و محوطه تفریحی برای کودکان در نظر گرفته می شود که داشتن این گزینه ها امتیازاتی در قیمت گذاری آپارتمان در پی دارد.

شمال تا جنوب شهر تفاوت آسمان تا زمین

قیمت گذاری وکارشناسی آپارتمان

همواره مناطقی که ملک در آن ساخته می شود جز مهمترین المان های قیمت کارشناسی ساختمان است لذا اگر جز محله های شمال شهر و خوش آب و هوا باشد حتی با وجود ملک کلنگی نیز آپارتمان از ارزش بالایی برخوردار می شود و برعکس.

عمر پایین ملک قیمت بالا دارد

وقتی که آپارتمان از سال ساختش می گذرد، زیبایی ظاهری و داخلی خود را از دست می دهد و به عنوان مثال، سیستم های لوله کشی نیز دچار آسیب و مشکل می گردند لذا در کارشناسی و ارزیابی قیمت آپارتمان، مالک با افت چشمگیری مواجه می شود.

در ادامه این مقاله ضمن موثر بودن نورپذیری واحد آپارتمان در افزایش بها ساختمان، باید خاطر نشان کرد گزینه های دیگری که مالک برای زیبا شدن و خدمات بیشتر برای ملک انجام می دهد اعم دکوراسیون داخلی و معماری نمای ساختمان، استفاده از شیرآلات و ابزارهای با کیفیت جهت زیباسازی واحد، تاسیسات آپارتمانی، سیستم های گرمایشی واقع  در کف واحد… شامل امتیازات ویژه ای در ارزیابی قیمت ملک می شود.

زیر و بم نرخ خانه

کارشناسی قیمت گذاری آپارتمان

همانگونه که در ابتدای مقاله اشاره شد در کارشناسی قیمت آپارتمان گزینه ای مورد سنجش قرار می گیرد که در ارزیابی با خانه به صورت مشترک هستند این موارد عبارتند از:

  • سند مالکیت
  • مساحت و ابعاد زمین ملک
  • نورپذیری ساختمان
  • موقعیت محله ای خانه
  • عمر ساخت ملک
  • امکان دسترسی به خدمات شهری

این موارد به صورت کلی برای کارشناس قیمت گذار ملک مهم و اساسی می باشد لذا در بررسی جزیی نمای معماری داخلی و خارجی بنا، استفاده از آکساسورهای داخلی خانه اعم از شیرآلات، دکورهای که جنبه تزیینی و زیبایی دارند که داشتن این نکات برای ملک حائز اهمیت است.

در پایان باید به بر خانه و محل قرارگیری آن در کوچه یا خیابان اشاره کرد که هر کدام در کم یا زیاد شدن قیمت متفاوت می باشد. عقب نشینی در برخی ملک ها و طبقاتی که به خانه اضافه شده است در ارزیابی مد نظر قرار می گیرد.

 برای اطلاعات بیشتر میتوانید از کارشناسان ما مشاوره بگیرید.

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مطالب پیشنهادی

املاک خالصه
ادمین

املاک خالصه

املاک خالصه چه هستند؟ خالصه جات عبارت هستند از دهات و مراتع و بخصوص از زمان سلطنت«نادرشاه» به بعد، به دولت تعلق گرفته و به وسیله مامورین دولتی، اداره و توسط دولت، به رعایا و زارعین اجاره داده می شدند تا در آن کشت و زرع نمایند و عایداتی به دولت بپردازند. قانونی در سال

Read More »
روش تشخیص متثنیات از اراضی ملی
ادمین

روش تشخیص مستثنیات از اراضی ملی

روش تشخیص مستثنیات از اراضی ملی هر زمینی تا زمانی که شکل طبیعی داشته و هیچ گونه دخالت فیزیکی توسط انسان در آن صورت نگرفته باشد زمین غیر احیا شده است که در این صورت یا ملی یا مرتع است یا موات است و به محض اینکه اقدامی از سوی انسان به منظوری بهره برداری

Read More »
مرجع تشخصی اراضی ملی و صدور سند
ادمین

مرجع تشخیص اراضی ملی و صدور سند

مرجع تشخیص اراضی ملی و نحوه صدور سند مالکیت آن  تعریف منابع ملی: به معنی اخص به شرح ماده یک قانون ملی شدن جنگل های کشور مصوب 1341 عرضه و اعیانی کلیه جنگل ها و مراتع و پیشه های طبیعی و اراضی جنگلی کشور جز اموال عمومی محسوب و متعلق به دولت است و لو

Read More »
اسکرول به بالا
×

با سلام

به کارشناسی رسمی خوش آمدید. چطور میتوانیم کمکتان کنیم؟

× درخواست کارشناسی از واتس اپ
درخواست کارشناس آنلاین