ارزیابی طلا و جواهرات

پادکست ارزیابی طلا و جواهرات را گوش دهید

برای ارتباط با کارشناسان ما کلیک کنید

ارزیابی طلا و جواهرات:

گرانبها ترین فلز جهان که همواره مورد توجه همه انسانها از زمان کشف فلز تا به کنون بوده است طلا و جواهرات است. ارزش ذاتی آن، اکسیده نشدن و تغییر شکل با سلیقه مخاطب از ویژگیهای مهم آن است که باعث بوجود آمدن قیمت بالای آن میشود، پس می توان گفت طلا در کنار نفت خودنمایی می کند و معمولاً در بازارهای بین المللی یکی از کالاهای استراتژیک معرفی میشود. برای ارزیابی طلا و جواهرات باید به عواملی که روی قیمت آن تأثیر میگذارد دقت کرد که شامل موارد زیر است:

  • رشد عرضه جهانی پول
  • تغییر و نوسانات بازار بورس
  • نوسانات قیمت نفت
  • نرخ پایین بهره
  • بحران های اقتصادی

تمامی عوامل بالا تأثیرات چشمگیری بر قیمت و ارزیابی طلا و جواهرات دارد که با هم به بررسی آن میپردازیم.

رشد عرضه جهانی پول

در ارزیابی طلا و جواهر بحث تورم جهانی مطرح میشود با رشد سالانه عرضه پول که اگر بیش از رشد واقعی اقتصاد جهانی باشد تورم شکل میگیرد در واقع مردم اعتماد خود را به اسکناس از دست میدهند و روی به خرید طلا و جواهرات میکنند، زیرا مردم نیاز به پشتیبانی مالی را در خود می بینند پس طلا به عنوان پشتوانه مالی برای آنها نقش آفرینی میکند. پس تقاضا بالا رفته قیمت طلا نیز بیشتر میشود.

تغییر نوسانات بازار بورس و نفت

ارزیابی طلا و جواهرات رابطه ای مستقیم با نوسانات بورس دارد. نوسانات بورس مساوی است با نوسانات قیمت نفت پس اطمینان برای سرمایه گذاری در این حوزه کاهش پیدا کرده در نتیجه قیمت طلا بالا میرود. یعنی تقاضا برای خرید طلا و جواهرات به منظور ذخیره سازی و پشتوانه مالی افزایش میابد. نوسانات قیمت نفت نیز دقیقا به همین شکل است، بر اثر تحولات موجود در سیاست های کشورها تغییرات گاهی چشمگیر است و مفهوم پناهگاه امن برای عموم مطرح میشود که باز به بازار طلا برمیگردد.

ارزیابی طلا و جواهرات

نرخ پایین بهره

قیمت و ارزیابی طلا و جواهرات با تغییرات نرخ بهره متغییر است، اگر نرخ بهره پایین بیاید، مخصوصاً در کشورهای بزرگ اقتصادی که ارز جهانی به ان تعلق دارد، ارزش طلا بیشتر خواهد شد زیرا تقاضا برای کالاهای مثل نفت و طلا بیشتر میشود.

بحران های اقتصادی

اقتصاد نقش بسزایی در ارزش کالاهایی نظیر طلا و جواهرات دارد، بحران اقتصادی منجر به پایین آمدن نرخ بهره، چاپ اسکناس یا دیگر سیاست های موجود برای کنترل کردن آن میشود که باعث کم ارزش شدن نرخ دلار شده بنابراین سرمایه داران برای پشتوانه مالی خود به خرید طلا روی آورده و باعث افزایش قیمت طلا میشود. پس در ارزیابی طلا و جواهرات باید با توجه به این بحران ها و نوساناتی که در جهان امروز شکل میگیرد این ارزشگذاری دائماٌ در حال تغییر است.

برای ارزیابی طلا و جواهرت کارشناس رسمی دادگستری در رشته ساعت و جواهرات آماده برای این ارزشگذاری هستند. کالای مورد نظر گاهاٌ طلا و گاهاٌ شمش باشد به عنوان طلای آب شده معرفی میشود. معمولاٌ شمش های طلا بیست و چهار عیار هستند و مابقی هجده عیار می باشند. کارشناسان ارزیابی طلا و جواهرات با در نظر گرفتن تمامی عوامل تحت تأثیر قیمت طلا و جواهر و با تشخیص بسیار دقیق طلا و جواهرات در محیط های آزمایشگاهی قیمت دقیق و قاطعانه خود را اعلام میکنند و مخاطبان ارزشگذاری از این نتایج بهره مند میگردند. امروزه با پیشرفت و مدرنیته شدن روش های ارزیابی طلا و جواهرات دقیق تر و به روز تر میشود.

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مطالب پیشنهادی

املاک خالصه
ادمین

املاک خالصه

املاک خالصه چه هستند؟ خالصه جات عبارت هستند از دهات و مراتع و بخصوص از زمان سلطنت«نادرشاه» به بعد، به دولت تعلق گرفته و به وسیله مامورین دولتی، اداره و توسط دولت، به رعایا و زارعین اجاره داده می شدند تا در آن کشت و زرع نمایند و عایداتی به دولت بپردازند. قانونی در سال

Read More »
روش تشخیص متثنیات از اراضی ملی
ادمین

روش تشخیص مستثنیات از اراضی ملی

روش تشخیص مستثنیات از اراضی ملی هر زمینی تا زمانی که شکل طبیعی داشته و هیچ گونه دخالت فیزیکی توسط انسان در آن صورت نگرفته باشد زمین غیر احیا شده است که در این صورت یا ملی یا مرتع است یا موات است و به محض اینکه اقدامی از سوی انسان به منظوری بهره برداری

Read More »
مرجع تشخصی اراضی ملی و صدور سند
ادمین

مرجع تشخیص اراضی ملی و صدور سند

مرجع تشخیص اراضی ملی و نحوه صدور سند مالکیت آن  تعریف منابع ملی: به معنی اخص به شرح ماده یک قانون ملی شدن جنگل های کشور مصوب 1341 عرضه و اعیانی کلیه جنگل ها و مراتع و پیشه های طبیعی و اراضی جنگلی کشور جز اموال عمومی محسوب و متعلق به دولت است و لو

Read More »
اسکرول به بالا
×

با سلام

به کارشناسی رسمی خوش آمدید. چطور میتوانیم کمکتان کنیم؟

× درخواست کارشناسی از واتس اپ
درخواست کارشناس آنلاین