قیمت گذاری زمین کشاورزی

قیمت گذاری زمین کشاورزی

قیمت گذاری زمین کشاورزی، بستگی به نوع زمین و امتیازات آن دارد، که با سنجش این نکات، کارشناس به این مهم دست می یابد. اراضی که قابلیت چند گونه مثل، کشاورزی باغداری و… را داشته باشند و با داشتن خاک حاصلخیز، برداشت محصولی بیشتری را به ثمر برسانند در کارشناسی قیمت زمین از بهای بالایی برخوردار می گردند.

قیمت گذاری و کارشناسی ملک کشاورزی

دایر، بایر، موات، مزروعی، باغ از انواع زمین های موجود است که در توضیح زمین موات باید اشاره کرد به زمین هایی که دخالت انسانی، آنها را احیا و به زمین های زراعی و کشاورزی تبدیل کرده است. چه بسا این زمین ها روزی موات و دست نزده بودند.

در قیمت گذاری زمین کشاورزی نوع مالکیت زمین بسیار مهم است و این سوال در ارزیابی مطرح می شود که آیا زمین وقفی، مشاعی و یا جز میراث نمی باشد؟

در پیگیری این موضوع اهمیت سند مالکیت نیز به میان می آید که مالکیت سند به چه صورت می باشد؟ رسمی، قولنامه، مشاعی و…

 مساحت و متراژ زمین کشاورزی پس از موضوع سند مالکیت، توجه کارشناس را به خود جلب می کند

به این معنی که گستره زمین چقدر است و آیا فرم آن یکدست می باشد؟ که پاسخ این سوالات در رتبه بندی قیمت زمین موثر است.

قیمت گذاری املاک کشاورزی

همسایگی با شهر، مساوی رفاه باغداران

گام بعدی ارزیابی اراضی کشاورزی، در مورد مسافت و فاصله زمین تا شهر، مرکز بخش و روستا است. که هر آن چه که زمین به امکانات شهری و روستایی و به جاده اصلی نزدیکتر باشد در قیمت گذاری ارزش بهای بیشتری دارد.تامین آب مورد نیاز زمین از اساسیترین نکات این مقوله است که با داشتن چاه ، قنات، رودخانه و… و حتی امتیازاتی چون برق، گاز، تلفن از نظر کارشناس نمره مثبتی دارد.

گندم از گندم بروید

همیشه محصولات خوب از خاک و رسیدگی باغدار و یا کشاورز نشات می گیرد، لذا کارشناسان برای این اراضی امتیاز ویژه ای قرار می دهند که با وجود خاک حاصلخیز، پتانسیل کشت هر محصولی را داشته باشند. سیستم مورد استفاده در زمین و هزینه هایی که برای مکانیزه کردن سطح زیر کشت انجام شده نیز برای قیمت گذاری لحاظ می شود.

قیمت گذاری ملک کشاورزی

هنگامی که دو زمین در کنار یکدیگر قرار دارند حق و حقوقی بین مالکین هر دو زمین ایجاد می شود که از آن به نام، حق ارتفاق نام می برند.

در اصول این حق، مالک یکی از زمین ها میتواند برای عبور و مرور و جریان دادن راه آب به زمین خود از زمین همسایه استفاده کند که این موضوع یا به صورت توافقی بین مالکین انجام می شود و یا به صورت قانونی.

حق ارتفاق در کارشناسی قیمت گذاری کشاورزی باید مشخص و شرایط آن در ارزیابی اعمال شود.

*******************************************************

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از کارشناسان ما مشاوره بگیرید.

 

 

 

 

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مطالب پیشنهادی

املاک خالصه
ادمین

املاک خالصه

املاک خالصه چه هستند؟ خالصه جات عبارت هستند از دهات و مراتع و بخصوص از زمان سلطنت«نادرشاه» به بعد، به دولت تعلق گرفته و به وسیله مامورین دولتی، اداره و توسط دولت، به رعایا و زارعین اجاره داده می شدند تا در آن کشت و زرع نمایند و عایداتی به دولت بپردازند. قانونی در سال

Read More »
روش تشخیص متثنیات از اراضی ملی
ادمین

روش تشخیص مستثنیات از اراضی ملی

روش تشخیص مستثنیات از اراضی ملی هر زمینی تا زمانی که شکل طبیعی داشته و هیچ گونه دخالت فیزیکی توسط انسان در آن صورت نگرفته باشد زمین غیر احیا شده است که در این صورت یا ملی یا مرتع است یا موات است و به محض اینکه اقدامی از سوی انسان به منظوری بهره برداری

Read More »
مرجع تشخصی اراضی ملی و صدور سند
ادمین

مرجع تشخیص اراضی ملی و صدور سند

مرجع تشخیص اراضی ملی و نحوه صدور سند مالکیت آن  تعریف منابع ملی: به معنی اخص به شرح ماده یک قانون ملی شدن جنگل های کشور مصوب 1341 عرضه و اعیانی کلیه جنگل ها و مراتع و پیشه های طبیعی و اراضی جنگلی کشور جز اموال عمومی محسوب و متعلق به دولت است و لو

Read More »
اسکرول به بالا
×

با سلام

به کارشناسی رسمی خوش آمدید. چطور میتوانیم کمکتان کنیم؟

× درخواست کارشناسی از واتس اپ
درخواست کارشناس آنلاین