نمونه فرم کارشناسی ملک

نمونه فرم کارشناسی ملک را خودمان تغییر دهیم

نمونه فرم کارشناسی ملک

نمونه فرم کارشناسی ملک، نیاز به اطلاعات جامعی در خصوص کارشناسی املاک دارد که با توجه با آیتم های مختلف می توان فرم کارشناسی را تنظیم کرد لذا در این مقاله به این مبحث می پردازیم.

شایان ذکر است که فرم کارشناسی ملک دارای چارچوب و اصول خاصی نمی باشد و فقط با رعایت نکات نگارشی و اطلاعات در زمینه موضوع مورد نظر، محتوا در قالبی اداری گنجانده می شود بنابراین می توان فرم درخواست کارشناس را متناسب با مبحث درخواستی عوض کرد.

همانگونه که در سایر مقالات گذشته با اهمیت کارشناس در ارزیابی املاک اشاره شد، شایان ذکر است که در زمینه قیمت گذاری دقت نظر و بررسی کارشناس رسمی دادگستری حائز اهمیت می باشد که با نگاه تخصصی و تجربه لازم در این موضوع بهترین نتیجه را به مالک ارائه خواهد داد.

متقاضیان برای درخواست کارشناس املاک باید اطلاعات ملک خود را در قالب تقاضا عنوان کنند که در ادامه یک نمونه فرم کارشناسی ملک را ارائه خواهیم داد.

فرم ذیل به عنوان مثال ذکر شده است:

جناب آقای حیدر امیدی – کارشناس رسمی دادگستری

موضوع : درخواست بررسی و قیمت گذاری ملک مسکونی

بسمه تعالی

با سلام

احتراما

بدین وسیله از کارشناس محترم جناب آقای حیدر امیدی درخواست می شود جهت کارشناسی ملک مسکونی اینجانب توحید صمدی به آدرس، سمنان – خیایان پامچال، کوچه 240، فرعی اول درب سوم پلاک 23 در خصوص بازدید و گزارش رسمی به شعبه 150 حقوقی مجتمع قضایی اقدامات لازم را مبذول فرمایید.

عملکرد کارشناسی در رشته های مختلف

نمونه فرم کارشناسی ملک

حضور کارشناس برای ارزیابی کلیه موارد از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که تخصص و تجربه او در زمینه های گوناگون راه گشا می باشد به همین دلیل کارشناسان رسمی دادگستری برای رسیدگی به پرونده هایی که از طرف قاضی نیاز به نظرات کارشناس دارند در مراجع قضایی فعالیت می کنند.

قیمت گذاری در حیطه املاک به شاخه های متعددی تقسیم می گردد مانند، مسکونی، تجاری، صنعتی، اداری که هر کدام مباحث ارزیابی گوناگونی را می طلبد.پارامترهایی که کارشناس رسمی دادگستری برای ارزیابی ملک مد نظر دارد شامل، بررسی سند مالکیت که جز مهم ترین رکن هر ملک به شمار می رود.

متراژ ساختمان و موقعیت منطقه ای بنا، مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز، عمر ملک، اگر آپارتمان باشد تعداد طبقات، تجهیزات ساختمان و… که هر گزینه در افزایش و کاهش بهای ملک موثر واقع می شود.

در کلام آخر این مقاله به مبحث گزارش کارشناسی می پردازیم.

باید ها و نباید ها در گزارش نویسی کارشناسی

نمونه فرم کارشناسی ملک

هنگامی که ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت باید برای هنگام نوشتن گزارش کارشناسی در گام ضروریست که، نظرات کارشناس به همراه مشخصات او که شامل نام و نام خانوادگی رشته کارشناسی، شماره پرونده می باشد را در سر برگ های چاپی ارائه دهید.

در ادامه باید راههای ارتباطی همچون، آدرس کامل پستی، شماره های تلفن، آدرس الکترونیک در انتها اوراق سربرگ کارشناسی ذکر شود و نظرات کارشناس باید همراه شماره، تاریخ و پیوست درج شود.

مورد بعدی که در گزارش کارشناس رسمی دادگستری حائز اهمیت است، ذکر نام دادگاه و شعبه رسیدگی پرونده به طور کامل می باشد.

استفاده از کلمات و جملات با ادای احترام در نگارش نظریه کارشناس بسیار مهم است.

ارائه روش هایی ارزیابی و بررسی که کارشناس توسط آن به نتایج نهایی دست یافته است دارای اهمیت می باشد بنابراین اگر مدارک و نظریات کارشناس در ارزیابی قوی و محکم ارائه شود در نظر قاضی نیز قابل قبول تر می باشد.

در مورد پایانی این بخش لازم است که اشاره شود به  موضوع نقشه کشی محل پروژه، این نکته در جهت تنظیم گزارش دقیق از کارشناسی محیط می تواند تاثیرات مثبتی به همراه داشته باشد لذا باید  منطقه ی ارزیابی شده را به صورت کروکی ترسیم نمایید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مطالب پیشنهادی

املاک خالصه
ادمین

املاک خالصه

املاک خالصه چه هستند؟ خالصه جات عبارت هستند از دهات و مراتع و بخصوص از زمان سلطنت«نادرشاه» به بعد، به دولت تعلق گرفته و به وسیله مامورین دولتی، اداره و توسط دولت، به رعایا و زارعین اجاره داده می شدند تا در آن کشت و زرع نمایند و عایداتی به دولت بپردازند. قانونی در سال

Read More »
روش تشخیص متثنیات از اراضی ملی
ادمین

روش تشخیص مستثنیات از اراضی ملی

روش تشخیص مستثنیات از اراضی ملی هر زمینی تا زمانی که شکل طبیعی داشته و هیچ گونه دخالت فیزیکی توسط انسان در آن صورت نگرفته باشد زمین غیر احیا شده است که در این صورت یا ملی یا مرتع است یا موات است و به محض اینکه اقدامی از سوی انسان به منظوری بهره برداری

Read More »
مرجع تشخصی اراضی ملی و صدور سند
ادمین

مرجع تشخیص اراضی ملی و صدور سند

مرجع تشخیص اراضی ملی و نحوه صدور سند مالکیت آن  تعریف منابع ملی: به معنی اخص به شرح ماده یک قانون ملی شدن جنگل های کشور مصوب 1341 عرضه و اعیانی کلیه جنگل ها و مراتع و پیشه های طبیعی و اراضی جنگلی کشور جز اموال عمومی محسوب و متعلق به دولت است و لو

Read More »
اسکرول به بالا
×

با سلام

به کارشناسی رسمی خوش آمدید. چطور میتوانیم کمکتان کنیم؟

× درخواست کارشناسی از واتس اپ
درخواست کارشناس آنلاین