ماده 141 قانون تجارت و افزایش سرمایه

قانون 141 تجارت، مانعی بر زنگ خطر ورشکستگی

کلیه شرکت ها و نهاد های صنعتی تجاری فعال در کشور نقش بسزایی در چرخه ی اقتصادی ایفا می کنند که به واسطه فعالیت آنها گردش مالی خوبی به ایجاد می گردد. لذا به دلیل برقراری نظم در این چرخه اقتصادی شرکت ها باید طبق ماده 141 قانون تجارت اداره شوند.

شرایط اقتصادی در یک کشور هنگامی که دستخوش اوضاع جامعه می گردد باید قانون، برای رفع مشکلات و آسیب هایی که سرمایه گذاران متحمل شده اند راه کار مناسبی ارائه دهد و تکیه گاه امنی برای اقتصاد کشور باشد لذا ماده 141 قانون تجاری می تواند در مواقع ضرر و زیان ها گره گشایی کند.

ماده 141 قانون چه دستاوردی برای تجارت دارد؟

ماده 141 قانون تجارت و افزایش سرمایه

ماده 141 قانون تجاری که دارای بند ها و جزییات بسیاری می باشد شامل موضوعات مختلفی از جمله بررسی مبحث سرمایه شرکت که در هر زمانی دارایی آن واحد تجاری به دلایل گوناگون به نصف آن برسد طبق این قانون هیات مدیره باید جلسه مجمع عمومی فوق العاده ای را تشکیل دهند که برای حفظ و یا اعلام پایان کار شرکت تصمیم گیری مناسبی اتخاذ گردد.

شایان ذکر است که، جلسه مجمع عمومی مدیران شرکت در طی سال فقط  یک بار برای رسیدگی به امور مربوط به فعالیت های شرکت تشکیل می شود که در شرایط ضروری مانند کاهش سرمایه مرکز، این جلسه به صورت فوری ایجاد می شود.

در نتیجه اگر هیات مدیران بتوانند در آن جلسه رای بر تعطیل شدن شرکت بدهند روال پیگیری آن باید طبق قانون انحلال شرکت ها شروع شود و اگر مجمع تصمیم گیری توانند بر مبنای قانون، اوضاع شرکت را حل و فصل کنند و رای نهایی را صادر کنند به هر کدام از اعضای این هیات  اجازه داده می شود که رای تعطیل شدن آن مرکز تجاری را از دادگاه تقاضا نمایند.

چرا  شرکتها از ماده 141 قانون تجارت خارج می گردند؟

ماده 141 قانون تجارت و افزایش سرمایه

هنگامی که نهادها و ارگان های تجاری باتوجه به کسب و کار و درآمدزایی با افزایش سرمایه مواجه می گردند نمی توانند از سود آن استفاده کنند چاره ای جز خروج شرکت از قانون 141 تجاری ندارند. از این حیث برای ادامه بقا و فعالیت باید این واحد تجاری سرمایه خود را به ارزیابی برساند.

تجدید ارزیابی دارایی ها، قیمت ها را کاهش می دهد

در این مرحله باید سرمایه شرکت  توسط کارشناسان ارزیابی شود تا ارزش واقعی دارایی که در فعالیت شرکت دخیل است مشخص گردد. باید خاطر نشان کرد که افزایش بها در زمان ارزیابی هنگامی که مجددا مورد بررسی قرار می گیرد را نمی توان به عنوان درآمد به حساب آورد چرا که این سود مالی مربوط به دوره فعالیت شرکت نمی باشد.  

در کلام آخر این مقاله به اهمیت تجدید ارزیابی دارایی ها در زمان تورم می پردازیم، با توجه به شرایط کنونی اقتصادی جامعه و حضور تحریم ها در چرخه فعالیت های تجاری مبحث تجدید ارزیابی دارایی ها می تواند در تداوم کسب و کار و تولیدات حائز اهمیت باشد و دارایی و هر شرکت را به طور شفاف عنوان کند.

این مقوله منجر به فرصت سازی برای تولیدات داخلی و کاهش هزینه ها می شود این عمل به حفظ فعالیت ها در حیطه تجاری می گردد.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه ارزیابی و قیمت گذاری معدن میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مطالب پیشنهادی

املاک خالصه
ادمین

املاک خالصه

املاک خالصه چه هستند؟ خالصه جات عبارت هستند از دهات و مراتع و بخصوص از زمان سلطنت«نادرشاه» به بعد، به دولت تعلق گرفته و به وسیله مامورین دولتی، اداره و توسط دولت، به رعایا و زارعین اجاره داده می شدند تا در آن کشت و زرع نمایند و عایداتی به دولت بپردازند. قانونی در سال

Read More »
روش تشخیص متثنیات از اراضی ملی
ادمین

روش تشخیص مستثنیات از اراضی ملی

روش تشخیص مستثنیات از اراضی ملی هر زمینی تا زمانی که شکل طبیعی داشته و هیچ گونه دخالت فیزیکی توسط انسان در آن صورت نگرفته باشد زمین غیر احیا شده است که در این صورت یا ملی یا مرتع است یا موات است و به محض اینکه اقدامی از سوی انسان به منظوری بهره برداری

Read More »
مرجع تشخصی اراضی ملی و صدور سند
ادمین

مرجع تشخیص اراضی ملی و صدور سند

مرجع تشخیص اراضی ملی و نحوه صدور سند مالکیت آن  تعریف منابع ملی: به معنی اخص به شرح ماده یک قانون ملی شدن جنگل های کشور مصوب 1341 عرضه و اعیانی کلیه جنگل ها و مراتع و پیشه های طبیعی و اراضی جنگلی کشور جز اموال عمومی محسوب و متعلق به دولت است و لو

Read More »
اسکرول به بالا
×

با سلام

به کارشناسی رسمی خوش آمدید. چطور میتوانیم کمکتان کنیم؟

× درخواست کارشناسی از واتس اپ
درخواست کارشناس آنلاین