آزمون کارشناس رسمی

آزمون کارشناس رسمی دادگستری، آزمونی چند گانه

آزمون کارشناس رسمی

کارشناس رسمی برای ارزیابی و بررسی تخصصی موضوعات مختلف در امور دادگستری می تواند گزینه مناسب و موثری باشد چرا که بازپرس پرونده با توجه به نظرات کارشناس رای خود را اعلام می کند. از این حیث برای راه یافتن به این حرفه متقاضیان باید در آزمون کارشناس رسمی دادگستری شرکت کنند.

زمان برگزاری آزمون کارشناس رسمی دادگستری

زمان برگزاری آزمون کارشناس رسمی دادگستری طبق روال سالهای گذشته هر دو یا سه سال یکبار در کشور برگزار می گردد لذا شرکت در این آزمون می تواند فرصتی مناسب برای افراد آگاه فراهم کند که در راستای رشته تحصیلی به توانمندی رسیده اند و مشتاق به یادگیری کارشناسی در امور قضایی مربوط به حرفه خود هستند.

شرایط آزمون کارشناس رسمی دادگستری، آسان است؟

آزمون کارشناس رسمی

 شرایط ثبت نام در آزمون کارشناس رسمی دادگستری مانند سایر آزمون ها می باشد، شرایط عمومی و خصوصی که در ادامه به شرح آن می پردازیم

رشته کارشناس رسمی به دلیل اینکه جز حرفه های حساس به شمار می رود باید متقاضیان  شرایط عمومی که برای ورود به این حرفه لازم است را دارا باشند عبارتند از:

– سلامت عقل

– گروه سنی حداقل 24 سال  و حداکثر 65 سال  

– متعهد به اصل نظام و قانون اساسی

– تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران

– ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت

– عدم سو پیشینه

– داوطلب باید بومی همان استانی باشد که قصد شرکت در آزمون را دارد چرا که یکی از شرایط خدمت در مراکز قضایی این است که فرد متقاضی پس از کسب نمره قبولی در آزمون موظف است که 10 سال در منطقه خدمت حضور داشته باشد.

آزمون کارشناس رسمی

و شرایط خصوصی آزمون به شرح ذیل می باشد:

  • متقاضیان آزمون کارشناس رسمی دادگستری باید حداقل مدرک تحصیلی (کارشناسی) را از دانشگاه معتبر اخذ کرده باشند
  • داوطلبان در ثبت نام آزمون کارشناس رسمی مجاز می باشند که رشته ای مرتبط با رشته تحصیلی خود انتخاب کنند

لازم به ذکر است که متقاضیان پس از اینکه در آزمون کتبی کارشناس رسمی دادگستری رتبه قبولی را کسب کردند باید در مرحله بعدی که آزمون شفاهی در قالب مصاحبه است شرکت کنند.

در این صورت پس از موفقیت در این دو مرحله باید فرد داوطلب مراحل گزینش را سپری کند و سپس به مراحل کارآموزی را پشت سر بگذارد.

داوطلبان پس از قبول شدن در آزمون باید دو مرحله کارآموزی طی کنند لذا این مراحل تحت نظر کارشناس سرپرست و قاضی سرپرست صورت می گیرد.

نتایج آزمون کارشناس رسمی دادگستری، چه موقع اعلام می گردد؟

آزمون کارشناس رسمی

اعلام نتایج آزمون کارشناس رسمی دادگستری به طور معمول سه ماه پس از برگزاری آن صورت می گیرد و متقاضیان باید به سایت کارشناسان قوه قضاییه یا مرکز امور وکلا مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعات شخصی ( کد ملی و شماره شناسنامه) از وضعیت رتبه خود در آزمون مطلع شوند.

شایان ذکر است که آمار قبول شدگان در آزمون کارشناس رسمی، طبق  ظرفیت اعلام شده در دفترچه آزمون ارائه می گردد لذا این قبولی مربوط به مرحله اول می باشد.

دواطلبان پس از کسب موفقیت در این مرحله باید در زمان اعلام شده جهت مصاحبه به مراکزی که تعیین می شوند مراجعه کنند در نتیجه متقاضایان در قدم آخر پس از موفقیت در آزمون شفاهی باید گزینش شوند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مطالب پیشنهادی

املاک خالصه
ادمین

املاک خالصه

املاک خالصه چه هستند؟ خالصه جات عبارت هستند از دهات و مراتع و بخصوص از زمان سلطنت«نادرشاه» به بعد، به دولت تعلق گرفته و به وسیله مامورین دولتی، اداره و توسط دولت، به رعایا و زارعین اجاره داده می شدند تا در آن کشت و زرع نمایند و عایداتی به دولت بپردازند. قانونی در سال

Read More »
روش تشخیص متثنیات از اراضی ملی
ادمین

روش تشخیص مستثنیات از اراضی ملی

روش تشخیص مستثنیات از اراضی ملی هر زمینی تا زمانی که شکل طبیعی داشته و هیچ گونه دخالت فیزیکی توسط انسان در آن صورت نگرفته باشد زمین غیر احیا شده است که در این صورت یا ملی یا مرتع است یا موات است و به محض اینکه اقدامی از سوی انسان به منظوری بهره برداری

Read More »
مرجع تشخصی اراضی ملی و صدور سند
ادمین

مرجع تشخیص اراضی ملی و صدور سند

مرجع تشخیص اراضی ملی و نحوه صدور سند مالکیت آن  تعریف منابع ملی: به معنی اخص به شرح ماده یک قانون ملی شدن جنگل های کشور مصوب 1341 عرضه و اعیانی کلیه جنگل ها و مراتع و پیشه های طبیعی و اراضی جنگلی کشور جز اموال عمومی محسوب و متعلق به دولت است و لو

Read More »
اسکرول به بالا
×

با سلام

به کارشناسی رسمی خوش آمدید. چطور میتوانیم کمکتان کنیم؟

× درخواست کارشناسی از واتس اپ
درخواست کارشناس آنلاین